Fast Track Hafiz Akademi AKMAL, Hafiz Setahun Ke University

Alhamdulillah Hari ini terbina satu lagi rangkaian Kolaborasi penting antara Akademi Al-Quran Amalillah – AKMAL dan TATI University CollegeKemaman, Terengganu. dalam menjayakan program Fast Track Hafiz Setahun ke University…

Berkata Rektor TATIUC, Prof Dr Anuar Ahmad, “Konsep program Fast Track SPM bagi pelajar lepasan Tahfiz ini pernah dijalankan di UNISEL dan melahirkan ramai graduan yang berdaya saing. Hasil dari kolaborasi ini, pihak AKMAL bersetuju untuk menjadi antara feeder utama bagi menyediakan Huffaz Al-Quran untuk di kembangkan lagi Pendidikan mereka ke tahap University.

Program berasingan ini bakal penumpukan pelajar2 yang berumur antara 13 ke 15 tahun bagi membuat misi Hafiz setahun di Akademi AKMAL seterusnya terus menyambung program pengajian Fast Track SPM di TATI serta berpeluang menyambung pelajaran dalam bidang2 Profesional yang disediakan oleh pihak TATI University College..

Al-Quran adalah Kalamullah yang menjadi teras kepada semua ilmu pengatahuan.. Dan insyAllah dengan pengalaman yang ada.. Kami yakin Al-Quran mampu membuatkan seseorang pelajar itu menjadi minda genius dan mampu menguasai cabang2 ilmu yang lain dengan mudah…insyAllah.

Maklumat lanjut akan di Update
www.hafizsetahun.com

1 thought on “Fast Track Hafiz Akademi AKMAL, Hafiz Setahun Ke University

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *