3 SEBAB ANDA WAJIB MEMBANTU PENGHAFAL-PENGHAFAL AL QURAN KALAMULLAH

1- Penghafal Al Quran adalah Golongan Yang Di Iktiraf Sebagai Ahli Allah Yang di Utamakan

Sabda Nabi Saw yg bermaksud :-
“Sesungguhnya disisi Allah itu ada ahli2nya yg dilantik di kalangan Manusia” ,
para sahabat bertanya.. Wahai Rasulullah, siapakah mereka?
Sabda Nabi SAW: “mereka Adalah golongan Ahli Al Quran , mereka golongan yg di Utamakan”

Golongan Penghafal Al-Quran adalah golongan yang diutamakan oleh Allah.. Mana tidaknya, mereka menjadi asbab kepada terjaganya kalimah2 suci ini.. Dan menjadi golongan yang menjadi penerus kepada perjuangan memartabatkan ilmu dan hukum hakam Allah di masa akan datang.. Besarnya ganjaran pahala di sisi Allah SWT.

2- Siapa yang sama2 berusaha untuk Membantu , Mereka Sebenarnya Di Iktiraf juga Sebagai Golongan itu.

Siapa Yang membantu orang berjihad dalam menghafal Kalamullah.. Menyiapkan tempat tinggalnya.. Membantu Kemudahannya.. Mencukupkan alat mereka, Sebenarnya dia juga menadapat pahala yang sama disisi Allah seperti golongan yg dibantu.

Sabda Rasullullah : Sesiapa Yang membantu penjuang yang berperang dan berjuang dijalan Allah.. Sebenarnya dia juga telah berperang dan berjuang.. Barang siapa yang menjaga ahli keluarga pejuang dengan baik.. Sesuangguhnya dia juga telah sama2 berjuang..”

3. Akadami Al Quran Amalillah AKMAL adalah satu Akademi tahfiz yang berkonsepkan Hafiz Setahun…

AKMAL mensasarkan pengeluaran Huffaz 100 orang pada tahun ini .. Dan dijangka angka ini terus meningkat tahun demi tahun insyAllah… Bayangkan dengan bantuan anda, waqaf dan infaq anda, pengeluaran Hafiz2 hebat dan berkualiti ini dapat dijayakan.. Moga2 ianya menjadi asbab anda juga menjadi Ahli2 VIP allah swt dan menjadi pemberat timbangan amalan kita untuk kesyurga nanti… Amin..

Ingin Menyumbang, Infaq dan Waqaf pembangunan boleh masuk ke website kami
www.hafizsetahun.com/infaq

Mohon sebarkan ????

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ رضي الله عنه قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ( إِنَّ لِلَّهِ أَهْلِينَ مِنْ النَّاسِ ) قَالُوا : يَا رَسُولَ اللَّهِ ، مَنْ هُمْ ؟ قَالَ :
( هُمْ أَهْلُ الْقُرْآنِ ، أَهْلُ اللَّهِ وَخَاصَّتُهُ )

وعن زَيدِ بنِ خَالدٍ، أنَّ رسُولَ اللَّهِ ﷺ قَال: مَنْ جهَّزَ غَازِيًا في سبيلِ اللَّهِ فَقَدْ غَزَا، ومنْ خَلَفَ غَازيًا في أَهْلِهِ بخَيْر فَقَدْ غزَا. متفقٌ عليهِ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *